Re: HTB+IMQ

On Tue, 30 Mar 2004 southp@op.pl wrote:

> tc class add dev imq0 parent 1:0 classid 1:1 htb rate 128kbit ceil
> 128kbit

Rozumiem, że masz łącze 160 kbps? :)

> tc class add dev imq0 parent 1:1 classid 1:3 htb rate 40kbit ceil
> 128kbit prio 2
> tc class add dev imq0 parent 1:1 classid 1:4 htb rate 28kbit ceil
> 128kbit prio 2

Źle - daj dla kolejnych klas mniejszego ceila, czyli 1:2 daj ceila
normalnego, 1:3 ceila 105, a 1:4 ceila 90 czy jakoś tak.

> tc filter add dev imq0 protocol ip parent 1:0 u32 match ip dst
> 192.168.1.2 flowid 1:2
> tc filter ....

A nie lepiej IPARM i filtr fw?

> Robiłem różne eksperymenty z wielkościami rate i ceil i nie udało mi się
> nic ciekawego na tej podstawie wywnioskować :(.

Nie robiłeś.

> Czy to dlatego, iż próbuję zbyt małe łącze (16 kbytes/sek) dzielić przy
> pomocy HTB?
> Czy muszę dostroić któryś z magicznych parametrów tej kolejki?
> nie znam się na tym zbyt dobrze niestety :(

Jak masz łącze 1Mbps, to główną kolejkę ogranicz gdzieś do 850-900 kbps
i sprawdź - powinieneś całe wysycić przy dobrych parametrach

--
Grzegorz Janoszka