Re: skretka+zasilanie

Dnia śro 24. marca 2004 11:26, Maciek Matwiejszyn napisał:
[...]
> No co ty? Jakie pole? Jakie zakłócanie?
> A np. Ziemskie pole magnetyczne?
> Wiadomo, że jesli do sprawy podchodzimy profesjonalnie, to absolutnie nie
> można, ale tu chodzi o oszczędności :)
> Trzeba stałe napiecie i niskie puścic i jest OK.
> jedyny problem, to spadek napięcia na kablach, ale wystarczy zasilacz np
> 12V do switcha na 7,5-9V i będzie wszystko ok.
> Proponuje też przesyłać prąd parami a nie żyłami - mniejsze spadki.(jedna
> para do + ,a druga do -)
>
> Stosuję to z powodzeniem od lat 5-ciu i wszystko jest w najlepszym
> porządku.

> [...]

Jak ktoś już pisał sprzedawane są komercyjne rozwiązania, pod różnymi nazwami
mi. PoverOverNet. Sprzedaje to d-link jako zestaw przejściówek i zasilacz
(przykład nie reklama), stosuje to Samrtbridge  w acces pointach (używam no
odległość ok 40 i jestem zadowolony ).
Co z napięciami i prądami? otóż:

1) skrętka kat 5 powiedzmy spełnia wymagania także dla telefoni stacjonarnej,
a tam jest napięcie stałe chyba ok 48V, więc do tych wartości można spokojnie
stosować i w cale nie trzeba się martwić o żadne zakłócenia

2) spadek napięcia będzię w równej albo wręcz większej mierze zależal od
zależał od prądu płynącego przez kable, niż jego długości (albo od jednego i
drugiego).

3) można prónbować policzyć, można sprawdzić praktycznie (o elektronicznych
sprawach się nie bedę rozpisywał, moge napisać na priv, jak kogoś interesuje)

pozdrawiam

Krzysztof