Re: Który to shaperd?

Hello Dariusz,

Thursday, January 29, 2004, 10:52:38 AM, you wrote:

DS> Witam wszystkich
DS> Do tej pory używałem na serwerach RedHat'a wersji 7.3 z demonem do dzielenia
DS> łącza shaperd ze strony:
DS> http://sp9wun.republika.pl/linux/shaperd_cbq.html
DS> Jest on prosty w instalacji i konfiguracji oraz dzieli zarówno łącze
DS> przychodzące jak i wychodzące (w przeciwieństwie do HTB).

DS> Obecnie chciałem spróbować zainstalować serwer na Debianie (RedHat wycofał
DS> się z upgradów starszych wersji RedHata) i szukałem programu do podziału
DS> łącza. W pakietach Debiana znalazłem:
DS> http://packages.debian.org/stable/admin/shaperd

> [...]

to sa zupelnie rozne demony, z powodzeniem stosuje wersje sp9wun,
z htb reguluje pasmo upload i download, nie mowie ze jest idealny,
ale bardzo dobry na szybki start, a ogladajac sobie jak dziala
mozna sie nauczyc jak konfigurowac htb recznie - ale to kiedys, bo
shaper robi to calkiem ladnie ;)

do tego jest jednak zabawa z limitowaniem transparent squida - jak
ktos ma wskazowki na start, tzn mial jakies problemy z tos patchem
to przy okazji bede wdzieczny, bo jeszcze tego nie robilem

--
Best regards,
 Marek                            mailto:mx0@wp.pl