Re: Automatyczny start XFree86

Witam!

Akurat 24-10-2003 (pią) o godz. 11:35 Paweł Tęcza napisał(a):

> [...]
>
> Kazdy uzywa tego, co lubi :-P `update-rc.d` w tym konkretnym przypadku
> to moim zdaniem wytaczanie armaty na muche... Komenda `mv` jest dostepna
> w Debianie, wiec jest rownie koszerna.
:)) No cóż! Pociągnijmy ten wątek.
Jeżeli chciałbym zripostować też jakąś alegorią - powiedziałbym, że Twoje
rozwiązanie to wstawianie drzwi do lasu... Żartuję oczywiście i tak to
potraktuj ;)))
A na poważnie to...
Uważam, że dobrze skonstruowane narzędzia są dobrodziejstwem. Jestem też
typem Zosi-Samosi, ale narzędzia debianowe są - uważam - wyjątkowe. Nie
są właśnie wymyślaniem na nowo koła (jak to bywa czasem w innych
dystrybucjach), ale są autentyczną pomocą w codziennym szarym
administrowaniu/użytkowaniu. Pozwalają uniknąć pomyłek (jakże często
wręcz trywialnych) automatyzują (automagicznie ;)), a jednak wciąż dają
poczucie panowania (kontroli) nad systemem (a nawet pilnują porządku,
jeśli używa się ich konsekwentnie). Dla początkujących jest tu jeszcze
jedna ważna kwestia. Zwykle te narzędzia są tak skonstruowane, że wcale
nie utrudniają zrozumienia funkcjonowania systemu - wręcz odwrotnie. Kto
ma z nimi jakieś doświadczenie (i wczytał się w man-y) posiada wiedzę
(prawie) uniwersalną, która pozwala mu poruszać się po wielu innych
dystrybucjach, bo wyraźniej widzi analogie i przeciwieństwa...  ble,
ble, ble. Mógłbym tak długo :))), więc dodam tylko na koniec (licząc na
odzew :)). Według mnie ogromne ilości dokumentacji (gros po polsku) i
doskonałe narzędzia (z Aptem na czele) stanowią właśnie o sile Debiana.
Miejmy to na uwadze, szczególnie wtedy, gdy radzimy młodszym kolegom.

Pozdrawiam
Tomasz Jakub Skrynnyk

--
Linux Registered User #277542 | http://lab02.host.sk | GG: 136500
Key fingerprint = B687 2345 94E4 D877 65A6  7599 E3E4 608E 84FA C32D