Re: Problem z odpaleniem systemu po upgradzie do sarga

On Wed, Oct 22, 2003 at 11:00:29AM +0200, walkir@big.mac.edu.pl wrote:
> Jest jakis sposob aby odpalic system?

Czy zrobiłeś dyskietkę startową? Jeśli tak, spróbuj uruchomić z niej.
Jeśli masz płytę instalacyjną, wystartuj z niej i po boot wpisz:

rescbf24 root=/dev/hda1

Zakładam, że główny system plików jest na hda1

> Czy cos zle zrobilem podczas upgradu?

Przy upgradzie lilo nie wykonałeś polecenia tam opisanego. Dla pewności
spytam: czy upgradowałeś system przez apt-get dist-upgrade?

> Jak to bezbolesnie dla zawartosci dysku naprawic?

Jeśli system wystartuje zwykłe:

# lilo -v

powinno pomóc.

Ostatnio instalowałem w ten sposób sida i miałem podobne problemy. Przy
upgradzie lilo było wyraźne ostrzeżenie, przy którym odruchowo wcisnąłem
ENTER. Nie pomagało uruchomienie z płyty z opcją "rescue", którą
odruchowo wpisałem, a to z bardzo prostego powodu - domyślnym kernelem
w woodym jest 2.2.x które nie ma obsługi ReiserFS, a ten właśnie system
plików wybrałem.

Opisane przeze mnie rozwiązania w moim przypadku spełniły swoją rolę.

Rafal Czlonka