Re: Kodowanie polskich znaków w nazwach plików GNOME

Dnia czwartek 16 października 2003 10:31, Robert Mońka napisał:
> Używam SIDa i środowiska GNOME, chociaż korzystam również z pojedynczych
> programów z KDE.
> Wydawało mi się, że w obu środowiskach ustawiłem kodowanie znaków na
> 8859-2. Jednak kiedy nadam nazwę pliku w Nautilusie bądź w np. gedit
> zawierającą polskie znaki to pod mc i w aplikacji KDE (np. K3b) widzę
> krzaki.
> Jak nadam nazwę pod konsolą, albo spod programu KDE, to znowu program
> gedit w ogóle nie widzi tego pliku.

Biblioteka GTK zakłada na sztywno, że wszyscy używają UTF-8 w systemie.
Dodaj "export G_BROKEN_FILENAMES=1" (bodajże tak się ta zmienna nazywa).

--
APT: deb http://www.hrw.one.pl/apt/ sid/

         Packrat's Credo:
         	I have no use for it, but I hate to see it go to waste.