Dziwne wyswietlanie fontow w X'ach

Instalowalem niedawno rozne dystrybucje (Slackware 9.1 i RedHat 9.0) na laptopie. X'y odpalilem bez wiekszych problemow, mam natomiast problem z wyswietlaniem czcionek z wlaczonym antyalisingiem. Polega on na tym, ze czcionki maja miejscami kolorwe pixele co bardzo rzucza sie w oczy. Dla przykladu, literka "l" jest z lewej i z prawej strony zolta :( W Windowsach takich problemow nie mam, czcionki wyswietlaja sie idealnie. Probowalem rozne warianty opcji subpixel hinting ale to niewiele pomaga, nieznacznie tylko zmienia sie ulozenie tych kolorowych pixeli na kazdej ze czcionek.

Bede wdzieczny za pomoc

Z pozdrowieniami
Rafał Gała