Re[2]: systemy

Hello Paweł,

Thursday, October 2, 2003, 7:45:49 PM, you wrote:

> [...]

NetWare odpala sie z partycji FAT16 (dokładnie odpala się DR-DOS),
więc reguły są proste:
hda1 50MB FAT16 - DR-DOS dla NW
hda2 ile tam sobie chcesz, lecz nie więcej niż 8GB-50MB-20MB FAT32 winda98
hda3 - ext - ważne, aby początek wypadł nieco poniżej sławetnego 1024
cylindra
hda5 ze 20MB na partycję /boot dla Debianka - tu w bezpiecznym
obszarze poniżej 1024 cylindra umieść jądro i lilo
hda6 wedle uznania partycja NetWare - nie jestem pewien, czy można ją
w całości zmieścić powyżej 1024 cylindra (ograniczenia DOSu), ale o
ile dobrze pamiętam - na jednym serwerze rezerwowym, gdzie na codzień
buja się Debianek, sławetny 1024 wypada chyba gdzieś w połowie
partycji NW ;)
hda6, hda7 itd... systemy klasy NT raczej nie stwarzają problemów przy
instalacji na dyskach logicznych pow. 1024 (chociaż - co do XP  -
wszystko jest możliwe...)
hdaileśtam - linuch zawsze i wszędzie czuje się znakomicie :)

Bootloader - hmmmm.... gdybyś chciał postawić normalnego NT4 - nie
byłoby żadnego problemu - na partycji DR-DOS. Ale jeśli myślisz o
jakichś XPakach, albo innych 2003-wynalazkach - coż na to pytanie
chyba nawet w M$ nie odpowiedzą...:(

PM> Netware do rozruchu używa partycji dosowej. Co prawda nigdy nie
PM> próbowałem stawiać go wspólnie z czymkolwiek, gdyż takie działanie jest
PM> IMO bezcelowe. Netware z założenia jest systemem serwerowym.

W jednej niewielkiej sieci mam SBSa z licencją na 2 serwery. Jeden
ciężko pracuje na codzień, drugi jest rezerwą na wypadek zwały, czy
też jakiejś dłubaniny, a na codzień na tej maszynce buja się Debian:)

PM> Duża część snapinów występuje wyłącznie w wersji pod
PM> Windows (to się zmienia).

W słusznym linuksowym kierunku :)))

PM>  I tak gdybyś chciał sobie z nim powalczyć to
PM> musiałbyś mieć drugiego kompa. A w takiej sytuacji... po co instalować
PM> go wspólnie z innymi systemami.

Chyba tylko w ramach bicia rekordu ilości zainstalowanych na jednym
kompie systemów operacyjnych ;) Praktycznego sensu toto nie ma.

--

Best regards,
 Janes                            mailto:janes@hot.pl