Re: OT: The Bat, base64

On Mon, Aug 11, 2003 at 07:00:13PM +0200, Leaf wrote:
> Hmm, a to jakies problemy powoduje?
> Na wszelki wypadek przelaczylem na QuotedPrintable

W dobrych MUA nie, ale trzeba pamiętać, że nie zawsze jest tak dobrze.
Np. archiwizator listów niekoniecznie wie jak to poprawnie zdekodować.
Starsze MUA też mogą mieć problemy. Jeśli masz tekst w QP, to z biedą
można to odczytać nawet jeśli ktoś widzi tylko źródło as-is. Jeśli
w Base64 -- to będzie nie do odcyfrowania jeśli obejrzysz źródło (nie mówię
o nerdach, którzy w pamięci potrafią liczyć sumy kontrolne MD5 itp.)
A już w ogóle IMHO optymalnie jest używać 8bit bez kodowania.
Wszystkie współczesne SMTP czy serwery News sobie radzą bez problemu
z 8 bitami. Przesyłając dane kodowane 7-bitowo marnujesz ok. 1/8 pasma.

> Dziwne - nikt mi o tym jeszcze nie wspomnial :/

Dlatego zapytuję innych mutt-owców na liście.

Wanted