defoma - gtk2.0

Witam.
Ostatnio pisalem w zwiazku z problemami z defoma
i instalacja polskich czcionek.
Udalo mi sie w koncu nad tym zapanowac a rozwiazenie
okazalo sie w miare proste. Wystarczy zainstalowac:
defoma, libpango1.0-0, libpango1.0-common,  x-ttcidfont-common

Czcionki TrueType wrzucamy do katalogu
/var/lib/defoma/x-ttcidfont-conf.d/dirs/TrueType/
wydajemy polecenia:
#ttmkfdir > fonts.scale
#mkfontdir
i po dodaniu do /etc/X11/XF86Config wpisu:
FontPath    "/var/lib/defoma/x-ttcidfont-conf.d/dirs/TrueType"

mozemy korzystac z czcionek TrueType via defoma !

Wszystko dziala pieknie ale pojawil sie nowy problem.
Wszystkie aplikacje gtk2.0 maja zbyt wielki rozmiar czcionki,
przez co menu staja sie nieestetyczne.
Wiem ze ostatnio kilka osob przerabialo tu na liscie watek .gtkrc-2.0
daletog zwracam sie do Nich z pytaniem jaki wpis umiescic
we wspomnianym pliku by wszystkie aplikacje gtk2.0 mialy mniejsze
czcionki (menu, przyciski, itp) ?