Re: dynamiczny podzial lacza HTB help !!

hello again

> Witam.

> eth0 to interfejs po stronie sieci lokalnej czy po stronie DSLa - bo to
> wazne - ale skoro Ci przycinanie chodzi to znaczy ze po stronie lana.

eth0 to interfejs po stronie lana

> Napisz co tym chcesz osiagnac. Nie pojmuje ideii ale moze cos pomoge.

tutaj wlasnie myslalem ze tym zapisem zapewnie szybkosc 100mbit dla sieci
wew. gdyz powyzszy wpis jest:

tc class add dev eth0 parent 1:1 classid 1:3 htb rate 98000kbit ceil
98000kbit

wiec to trafia do 1:3

> Znaczy rozumiem to tak. Ty na przyklad z 1.5 logujesz sie na 1.1 (1.1
> kolejkuje w naszym przypadku i jest rowniez serwerem ftp) i pobierasz z
> 1.1 plik do 1.5. Jesli tak to dziala - to wszystko jest ok. To znaczy
> powienien przycinac bo wszystko co ma dst 1.5 ma trafic do kolejki "malej"
> a nie "100mbit".  W filtrach musisz dac ze wszystko co idzie do dst
> 192.168.1.0/24 i ma src 192.168.1.1 idzie do kolejki duzej. Tu moze
> pojawic sie problem ale ... tak mysle ze chyba nie. Nawet jesli jest
> robiony NAT to src bedzie orginalny a nie 192.168.1.1. Wiec tak jak
> [...]

zalozenie jest takie jak wlasnie opisales ale...

wlasnie doczytalem zeby dac pomiedzy protocol ip a parent wpis preference 1
dla 1:3 czyli bedzie kumac co idzie po lokalce a dla reszty preference 2
czyli co z netu i rzeczywiscie dziala :)

#filtry
tc filter add dev eth0 protocol ip preference 1 parent 1:0 u32 match ip src
192.168.1.1 flowid 1:3
tc filter add dev eth0 protocol ip preference 2 parent 1:0 u32 match ip dst
192.168.1.3 flowid 1:4
tc filter add dev eth0 protocol ip preference 2 parent 1:0 u32 match ip dst
192.168.1.15 flowid 1:5
tc filter add dev eth0 protocol ip preference 2 parent 1:0 u32 match ip dst
192.168.1.5 flowid 1:6
tc filter add dev eth0 protocol ip preference 2 parent 1:0 u32 match ip dst
192.168.1.6 flowid 1:7
tc filter add dev eth0 protocol ip preference 2 parent 1:0 u32 match ip dst
192.168.1.7 flowid 1:8
tc filter add dev eth0 protocol ip preference 2 parent 1:0 u32 match ip dst
192.168.1.8 flowid 1:9
tc filter add dev eth0 protocol ip preference 2 parent 1:0 u32 match ip dst
192.168.1.2 flowid 1:10

dac preference 1 do pierwszego a do pozostalych preference 2 ze wygrywa
pierwszy pasujacy trafial w odpowiednie miejsce

czyli wzasadzie juz all mi dziala ale to faza testow :)))

kolejne pytanie skoro sfq mi nie pomoze to jak mam zapobiec zacinaniu ?
(jeszcze nie zauwazylem takowego)

>A wskazowka jest taka ze samo sfq nie pomoze - poza tym przy slabszej
>maszynie a wiekszym laczu "pertub 10" bedzie powodowal ze co 10 s bedziesz
>mail skoki transferu - musisz zapewnic ze powracajace pakiety ACK bede
>kolejkowane pierwsze.

kolejne pytanie skoro sfq mi nie pomoze to jak mam zapobiec zacinaniu ?
(jeszcze nie zauwazylem takowego)

>Powinienes tez kolejkowac ruch na eth1 (czyli na DSLu) inaczej moze Ci sie
>zacinac (pamietaj ze TCP wymaga potwierdzen)

tutaj chodzi Tobie o kolejkowanie tego co jest widoczne z zewnatrz ? czyli
np www na serwerze ftp i inne uslugi ??
(ja na zewnatrz nic nie udostepniam wiec jesli dobrze zrozumilem to akurat
tu nie bede musial nic ustawiac)

pozdr.
bieniu