2.5/2.6 - parę uwag i pytań.

Wysłałem to już wcześniej na pcol, ale może tu znajdzie się
jakiś tester? Jeszcze lepiej, gdyby miał to samo oprogramowanie
(czyli aktualny SID). W związku z tym, że w googlach nie znalazłem
żadnego pasującego opisu problemu zgaduję, że może u mnie
sytuacja jest w jakimś stopniu wyjątkowa.

Co do pierwszego problemu - próbowałem przekompilować
dziś sysklogd i klogd wydaje się, że przestały działać. 8) Oba.
Wersja 1.4.1-11; swoją drogą ta dostępna "binarnie" w SIDzie
była kompilowana pod glibc 2.2, więc to też może być źródło tego
konkretnego problemu.

Z innych ciekawostek - aby uruchomić dosemu trzeba chwilowo
ominąć wrapper. Skrypty startowe alsy będą wymagały poprawek
ze względu na błędne parametry do nowego rmmod.

Generalnie rzecz biorąc przesiadka przy SIDzie jest dość łatwa
i sprowadza się do przeniesienia ustawień dotyczących modułów (część
wpisów jest już wygenerowana domyślnie i w module-init-tools
jest dostępny skrypt ułatwiający nieco zadanie).

---mój oryginalny list na pcol---

W sumie wszystko działa bardzo ładnie i wydaje się, że płynniej
niż w 2.4; od strony użytkowej na razie bez większych problemów,
ale trzy rzeczy nie dają mi spokoju i może ktoś zna rozwiązania
(google w każdym razie nie):

o wszystkie komunikaty Linuxa pojawiają mi się na konsoli
  (pracuję przeważnie w X, więc nie jest to bardzo uciążliwe).
  klogd działa, syslogd działa (generalnie to samo co na konsoli
  pojawia się też w logach); sprawę powinno załatwić
  dmesg -n 1 (i dotąd załatwiało), ale niestety...

o w 2.4 nie korzystałem z mousedev (nie udało mi się go
  poprawnie zainicjalizować z czym nie ma problemów w 2.5)
  ale teraz dla odmiany /dev/psaux działa tylko z mousedev
  i być może związane jest to w jakiś sposób z tym, że
  myszka w Xach w porównaniu z 2.4/2.2 jest ok. 30% "szybsza".
  Parametry dla mousedev i psmouse (odpowiednio xres, yres i
  psmouse_resolution) wydają się nie mieć wpływu na to zjawisko;
  oczywiście można to dostosować w samych X-Window, ale
  to czyni przełączanie się między 2.4/2.6 kłopotliwym.

o zakładałem, że to załaduje mi mysz przy dostępie do /dev/psaux lub
  /dev/input/mouse:

alias /dev/psaux mysz
alias /dev/input/mice mysz
install mysz /sbin/modprobe mousedev; /sbin/modprobe psmouse; /bin/true

  ale wydaje się, że zdarzenie dostępu nie jest w ogóle przekazywane
  do właściwego narzędzia (generalnie module-init-tools działają
  i w podobny sposób ładuję sterowniki do aparatu cyfrowego, karty
  sieciowe czy portu szeregowego; po ręcznym modprobe mysz wszystko
  działa jak powinno).

Jakieś pomysły? Ktoś może powiedzieć, czy u niego/niej jest tak samo?

---FIN---

Jacek Kawa       **But now another stranger seems
            to want you to ignore his dreams [Cohen]**