KDE3 i wygładzanie czcionek w aplikacjach

Witam.

Mam problem - pomimo zmian ustawień czcionek w Centrum sterowania
KDE3 (wielkość, antyaliasing) niektóre programy (Firebird, TleenX)
mają ciągle te same, duże, antyaliasowane czcionki - z drugiej strony
np. Konqueror się słucha, i jeśli odznaczę antyaliasing to nie
antyaliasuje. Próbowałem to zmienić na różne sposoby, włącznie z
założeniem nowego użytkownika, który ma antyaliasowanie wyłączone "od
zawsze" - i nic.

Nie mam pomysłu co z tym dalej zrobić; wszelakie howtos są pełne
informacji jak antyaliasing *włączyć*... Z tego co zrozumiałem
(wybaczcie ingnorancję, ale te zagadnienia to dla mnie ciągle terra
incognita) to w X-ach istnieją serwery fontów, zarządzające
wyświetlaniem czcionek przez X-owe aplikacje. Jeśli jest to właściwy
trop, to jak można dobrać się do ustawień takiego serwera?

Pozdrav
-- Shot
--
"Stąd pytanko - na czym polega aktualne wsparcie PostgreSQL-a dla Unikodu?"
"Wsparcie polega z grubsza na tym, że PostgreSQL nie wysypuje się."