Re: Polskie znaki

[ proszę jednak o trzymanie się netykiety niepisanie na priva ]

On Wed, Jul 02, 2003 at 11:22:54PM +0200, Gąsior wrote:
> Witam wszystkich.

> Jeżeli zrekonfiguruje fonty pod konsolą i bez wylogowania
> uruchomie X, to problem dalej istnieje. Po wylogowaniu znikają
> fonty z konsoli.

Trochę zamotałeś - zostawmy na chwilę X Window i zajmijmy się samą
konsolą, bo to prawdopodobnie dwa różne problemy.

Ja rozumiem to tak:

 Włączasz system, logujesz się na tty1 - znaczków nie ma.
 Następnie odpalasz rekonfigurację pakietu fonty -> znaczki zaczynają
 działać.
 Następnie wklepujesz "logout", logujesz się ponownie na tej samej
 konsoli wirtualnej -> znaczków znowu nie ma.

Tak jest? Jeśli tak, to trochę to dziwne, bo "fonty" konfigurują tablicę
znaków, która siedzi w jądrze. Więc jeśli nagle znaczki znikają, to
znaczy że coś ją ponownie resetuje przy wylogowaniu/zalogowaniu - musisz
wyczaić co - ja nie mam pojęcia co to może być.

(Żeby była jasność - przez "znaczki znikają" rozumiem że zamiast
pliterek pojawiają się dziwne krzaki, tak jak opisałeś wcześniej).

> Używam standartowego getty. Wszystko działało do czasu krótkiej
> awarii dysku, nic nie było zmieniane w konfiguracji.

Teoretycznie. :-)
Sam parę razy myślałem, że "na pewno nic nie było zmieniane", a później
okazywało się, że jednak było...

Jeśli jednak to wina czegoś z dyskiem to:
 - jeśli dysk działa już poprawnie, to powinna pomóc reinstalacja
   (apt-get install --reinstall) kluczowych pakietów: libc6, console-*,
   locales itd... co Ci przyjdzie do głowy.

> Po awarii
> dysku zniknął mi także plik urządzenia gpmctl (nie pamiętam czy
> tak - chodzi o myszkę).

Akurat z gpm-a nie korzystam, więc nie pamiętam jak go odtworzyć...

> Obojętnie czy wpisuje w Mozilli, czy Xtermie czy w MGT, czy też w
> GnuGadu - efekt jest taki sam. Wpisany tekst wyświetlany jest jak
> html z polskimi znakami w iso-8859-1. Przy czym programy te
> poprawnie wyświetlają np. dokumenty z polskimi znakami. Problem
> jest tylko przy wpisywaniu z klawiatuty. W Mozilli i terminalach
> ustawione mam czcionki z iso-8859-2.

Prawdę mówiąc nie mam pojęcia jak można do czegoś takiego doprowadzić
:-)

Osobiście nadal upierałbym się przy fontach, ale próbujmy dalej:
Spróbuj uruchomić "xev" i napisać najpierw literę "l" a później zaraz "ł".
Następnie porównaj efekt z tym co dzieje się u mnie:

KeyPress event, serial 23, synthetic NO, window 0x2000001,
    root 0x3c, subw 0x0, time 44301281, (168,-9), root:(214,106),
    state 0x0, keycode 46 (keysym 0x6c, l), same_screen YES,
    XLookupString gives 1 characters:  "l"

KeyRelease event, serial 28, synthetic NO, window 0x2000001,
    root 0x3c, subw 0x0, time 44301369, (168,-9), root:(214,106),
    state 0x0, keycode 46 (keysym 0x6c, l), same_screen YES,
    XLookupString gives 1 characters:  "l"

KeyPress event, serial 28, synthetic NO, window 0x2000001,
    root 0x3c, subw 0x0, time 44301818, (168,-9), root:(214,106),
    state 0x0, keycode 113 (keysym 0xff7e, Mode_switch), same_screen YES,
    XLookupString gives 0 characters:  ""

VisibilityNotify event, serial 28, synthetic NO, window 0x2000001,
    state VisibilityUnobscured

Expose event, serial 28, synthetic NO, window 0x2000001,
    (168,7), width 10, height 76, count 0

KeyPress event, serial 28, synthetic NO, window 0x2000001,
    root 0x3c, subw 0x0, time 44302020, (168,-9), root:(214,106),
    state 0x2000, keycode 46 (keysym 0x1b3, lstroke), same_screen YES,
    XLookupString gives 1 characters:  "ł"

KeyRelease event, serial 28, synthetic NO, window 0x2000001,
    root 0x3c, subw 0x0, time 44302092, (168,-9), root:(214,106),
    state 0x2000, keycode 46 (keysym 0x1b3, lstroke), same_screen YES,
    XLookupString gives 1 characters:  "ł"

Poza tym jak to wygląda w przypadku GG: jeśli dostajesz wiadomość z pliterką,
to wyświetlana jest poprawnie? A jeśli sam wpisujesz w oknie gg pliterkę, to
wyświetlana jest źle? A co się dzieje po wysłaniu wiadomości - czy twoja
wiadomość wygląda OK gdy jest wyświetlona już w tej części okna, w której
otrzymywane pliterki wyglądają ok?

> W puttym.

W takim razie to nic ciekawego. Po prostu putty poprawnie wyświetla fonty.

Marcin
--
Marcin Owsiany <porridge@debian.org>             http://marcin.owsiany.pl/
GnuPG: 1024D/60F41216  FE67 DA2D 0ACA FC5E 3F75  D6F6 3A0D 8AA0 60F4 1216