Re: Polskie znaki

On Mon, Jun 30, 2003 at 10:11:27PM +0200, Gąsior wrote:
> Loguje się do systemu pod konsolą. Gdy wpisuje jakiś polski znak
> to efekt jest taki jakbym miał w HTML-u ustawioną stronę kodową
> na iso-8859-1. Czyli np. zamiast "ą" mam znak "+_".

Kliniczny objaw nieustawionych fontów.

> Gdy dam "dpkg-reconfigure fonty",  na konsoli zaczyna wyświetlać
> poprawnie polskie znaki

To znaczy, że powoduje to ustawienie fontów na konsoli.

> (pod X nie).

No i słusznie. Zdziwiłbym się, gdyby było inaczej :-)

> Gdy wyloguje się i zaloguje ponownie
> polskich znaków brak.

Wygląda na to, że "coś" przy logowaniu zmienia fonty spowrotem. Masz coś
w plikach startowych shella? A może używasz jakiegoś dziwnego getty?

> Pod X polskie fonty są wyświetlane np. w Mozilli, lecz gdy ja
> chce wpisać jakiś polski znak, wyświetla krzaki (takie jak na
> konsoli).

Gdyby po próbie wpisania nie pojawiało się nic, to znaczyłoby, że coś
jest źle z localami czy ustawieniami X servera. Ale skoro efekt jest
taki jak na konsoli, to stawiałbym również na coś z fontami.
Gdzie próbujesz wpisać ten znak? Jeśli w mozilli, to być może akurat ten
font, który jest wybrany do wklepywania z klawiatury jest źle ustawiony?
Jeśli gdzie indziej, to może w ogóle nie jest ustawiony? (Niestety w
większości każdą aplikację konfiguruje się w tej kwestii osobno :-/ )

> Co ciekawe, gdy loguje się na stację np. przez PUTTY-ego z pod
> windy, system poprawnie wyświetla polskie znaki pod konsolą
> (sic!).

Pod konsolą?? Czy w puttym?

Marcin
--
Marcin Owsiany <porridge@debian.org>             http://marcin.owsiany.pl/
GnuPG: 1024D/60F41216  FE67 DA2D 0ACA FC5E 3F75  D6F6 3A0D 8AA0 60F4 1216