Re: wykrywanie maskarady

Dnia Tue, May 20, 2003 at 10:47:21PM +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisa(a):
> Kłaniam się,
>
>    w odpowiedzi na pismo z dnia wto, 20. maja 2003 19:40
>    podpisane: Andrzej Dalasinski

> Mały wpierdol w ciemnej bramie... To jakaś bzdura, żeby se nie można komputera
> żony czy laptopa podłączyć...

Aby sie nie rozdrabniac na poszczegolne posty zbiore w calosc:
1) administrator jest od tego aby wiedziec co sie dzieje w jego sieci...
2) zadawanie pytan nie jest prawnie zabronione
3) user wcale nie musi na nie odpowiadac...

ale rowniez:

4) firma moze wypowiedziec umowe danemu userowi zgodnie z warunkami w niej zawartymi...
Taka mozliwosc przeciez tez zachodzi, a jesli user powiedzmy nie ma mozliwosci
skorzystania z innej oferty ?? albo inne oferty sa poza jego mozliwosciami finansowymi ?
Czesto wlasnie tak jest.

Mysle ze nie do konca zrozumieliscie moje intencje...wlasciwa odpowiedz na
tym forum juz padla -- nie da sie w 100% ukryc masq, jak i nie da sie
a 100% stwierdzic ze ona istnieje. Ale administrator zawsze moze laczac pewne fakty
ten procent pewnosci zwiekszyc. Chcialem Wam zwrocic uwage na bezsensownosc niektorych
argumentow typu np VMWare...Czy naprawde uwazacie ze administratorzy to sa ludzie tepi,
ktorzy nigdy sie nie zastanawiali np co bym zrobil gdybym chcial ukryc masq ? Jak bym
odpieral zarzuty ?? Ze daloby rade zweryfikowac wasze tezy ? :) Jesli nie to proponuje
usiasc i pomyslec co bym zrobil gdybym byl na miejscu administratora.

Kwestia tego czy to bzdura czy nie.
Znam jednego operatora, ktory w umowie wrecz ma wyszczegolnione, ze do lacza
mozna podlaczyc jeden terminal i poza tenze nie mozna udostepniac lacza...
Jesli ktos decyduje sie na takie lacze to nie jest to bzdura tylko swiadomy wybor.
Oczywiscie moze lamac regulamin ale taki user musi sie liczyc wlasnie z tym, ze administrator
bedzie staral sie taki fakt wykryc. Jesli nabierze podejrzen to dlaczego ma nie zadzwonic
do usera aby wyjasnic sytuacje i sprawdzic co powoduje taki stan rzeczy ?? Jesli user nie
bedzie chcial odpowiadac, coz z pewnoscia nie uspi podejrzen admina, wrecz na odwrot. Jesli
bedzie wyjasnial sytuacje, z pewnoscia administrator sprawdzi czy rzeczywiscie to co mowi user
jest prawda.

Co do wpierdla w ciemnej bramie. No comments.

P.s Dla wyjasnienia, u mnie w sieci nie musze wyszukiwac czy userzy maja MASQ czy nie, ale
gdybym musial to mam w zanadrzu jeszcze wiele pomyslow, ktorych nie zdradze coby sie userzy
nie mogli przed nimi zabezpieczyc ;) ;) ;)

--
Voder