Re: jak wyłączyć Ctrl-S?

Dnia Tue, May 13, 2003 at 11:36:56PM +0200, Marcin Sochacki napisał[a]:

> Pomieszałeś. Ctrl-S/Q to odpowiednik Xon/Xoff w połączeniach szeregowych
> i nie ma jedynie związku z rlogin, tylko po prostu z pracą zdalną w trybie
> terminalowym. Akurat w Uniksach przyjęto, że domyślnie takie kombinacje
> umożliwiają chwilowe zatrzymanie wyświetlania, np. gdy tekst ucieka nam
> poza ekran.

xon/xoff było/jest używane do kontroli przepływu gdy nie było sprzętowego
sterowania, np. terminal czy drukarka na 3 drutach (tx,rx,gnd) a nie na pięciu
czy siedmiu, wtedy gdy nie nadąża drukować wysyła xoff, a po chwili xon, gdy
opróżni bufor

w oprogramowaniu komunikującym się po łączach szeregowych masz opcje
hendszejku sprzętowego (cts/rts/dtr) i softłerowego, właśnie xon/xoff

--
Przemek Debinski