Re: jak wyłączyć Ctrl-S?

On Tue, May 13, 2003 at 10:38:47PM +0200, Lech Pawłaszek wrote:

> Dla porządku odpowiem - tak. CTRL+Q.

Mnie tego nie musisz tłumaczyć, chodziło tylko o to czy pytający
próbował tej kombinacji, która dla mnie jest oczywistą sprawą.

> Z tego co mi wiadomo, CTRL+S wysyła tzw. "stop character" (CTRL+Q "start
> character"). Używane to było w zamierzchłych czasach (rlogin i rlogind),
> bodajże do kontroli przepływu... (back-flushing of output).
>
> Mam nadzieję, że nic nie pomieszałem... ;]

Pomieszałeś. Ctrl-S/Q to odpowiednik Xon/Xoff w połączeniach szeregowych
i nie ma jedynie związku z rlogin, tylko po prostu z pracą zdalną w trybie
terminalowym. Akurat w Uniksach przyjęto, że domyślnie takie kombinacje
umożliwiają chwilowe zatrzymanie wyświetlania, np. gdy tekst ucieka nam
poza ekran.

Wanted