Re: Manual do sendmaila po polsku

On Mon, 12 May 2003 22:04:50 +0200
"Marcin" <gencio@o2.pl> wrote:

> Mam problem glownie z tym ze nie chce laczyc mi sie zaden kilent
> poczty z moim serwerem i nie mogę sobie z tym poradzic,
tcpdump, /var/log, etc.

> acha i chcialbym, zeby poczta
> wychodzaca miala adres np. domena.pl a nie serwer.domena.pl.
Nie chciałbym cytować dosłownie Fenia ;-), ale musisz poczytać o DNSie.
Hint -rekordy MX.

> Pozdrwiam Marcin
>
> P.S.
> Dla kolesi piszacych teksty typu "pogoogluj" albo cos w tym rodzaju,
> googlowalem ale znalazlem opisy, przy ktorych gubie sie po dwu
> pierwszych linijakch :).

> Acha jezeli nie sendmail to moze cos o Eximie :)
Albo mielony, albo ciastko :-) Sendmaila zostaw w spokoju, bo to "byle
co i byle jak". Polecam postfix'a. Naj naj to qmail, ale ma bardzo
udziwnioną instalację.

Może taka odpowiedź cię zirytuje, ale w jednym mailu poruszyłeś _pełno_
zagadnień. Nestety, musisz poczytać. Pewnych rzeczy nie przeskoczysz.
Michał Byrecki

/* Play me online? Well, you know that I'll beat you
   If I ever meet you I'll control-alt-delete you */