Re: ext3

Jak podają anonimowe źródła, przepowiedziano, że Michał Byrecki napisze:

> Hm. To może rozwinę troszkę dyskusję w innym kierunku. Jak dokładnie
> pracuje ext3 to nie wiem, bo dokumentów do tego nie ma za dużo, a nie
> mam czasu na przeglądanie źródeł.
> Wydaje mi się, że systemy te nie różnią się tylko plikiem .journal.

Od strony samego fs różnią się jeszcze nową flagą has_journal

(man dumpe2fs -> dumpe2fs /dev/costam |grep features)

> Dlaczego tak myślę? Kiedyś próbowałem odzyskać skasowane dane z EXT3
> metodą krok po kroku jak dla EXT2. Rezultat był taki, że zamiast
> odzyskać plik pozbyłem się pozostałych ;-)

Odzyskiwanie plików z ext3 to inna sprawa; jednakowoż jeśli zamontujesz
ext3 jako ext2 będziesz pracował "jak w ext2" (w każdym razie do czasu
awarii).

> Ponadto, jeżeli byłby to tylko sam plik dziennika, to czemu niby system
> z obsługą EXT2 nie jest w stanie zamontować EXT3?

Jest. Od 2.4.20 jedynie ostrzega, że może nie chcesz tego właśnie robić.

Nie oczekuj że automagicznie zamontuje ci daną partycję jako ext2, jeśli
kazałeś mu zamontować ją jako ext3 (np. poprzez wpis w fstab), a on nie
ma możliwości tego ext3 obsłużyć.

PS. czasem przy bootowaniu przydaje się parametr rootfs

Jacek Kawa  **Jeste ze clovek nikdy nevi/co ho ceka... [Jarek Nohavica]**