Re: laptop do diagnostyki sieci pod debiana ?

On Tue, 6 May 2003 21:29:06 +0200
"Marek" <mx0@wp.pl> wrote:

> Witam,
> potrzebuje znalezc laptopa z ktorym mozna by przeprowadzac diagnostyke
> sieci i identyfikacje 'piratow'. cena ma byc taka zeby nie bylo
> wielkiej straty jesli
>  'spadnie z dachu'. wymlodzilem, ze ma miec
> :niepadniety akumulator
> :sieciowke wbudowana 10/100
> :dysk ok 700M
> :proc kolo p133.
> :ramu 32M-48M
>  chce na nim zalozyc sluszna dystrybucje :) z narzedizami typu
>  tcpdump, arping, nmap ...
Mam taki tester do sieci Siemens-Nixdorff 4ND, procek 486, pamięć 24 MB,
dysk 700, irda, kolorowy TFT, trackball, karta dźwiękowa, akumulator,
jak i całość w dobrym stanie + torba. Jakieś dwa lata temu dałem za
niego 600 pln.
Pierwsze, co mi przeszkadza, to to, że 700 MB dysku jest troszkę za
mało. Polecałbym tak minimum 1G. Dysk się przydaje przy robieniu
upgrade'ów i tym podobnych. 700 to stanowczo za mało.
Procek jest wolny, ale do narzędzi tcpdump, hunt, nmap, itp nadaje się
znakomicie. Jeżeli komus nie przeszkadza długie rozpakowywanie pakietów
przy upgradeowaniu, to nie ma potrzeby inwestowania w szybszy procek - w
końcu to tester do sieci ;-)
Aha, karte sieciową musiałem dokupić oddzielnie, bo nie było w zestawie.
Była możliwość zakupu stacji dokującej z siecią i CD, ale nie chciałem
przesadzać. Koszt zakupu karty jest raczej nieduży, Planet 10/100
kosztuje coś niewiele ponad 100pln.
Aha, trzeba podobno uważać, bo nowe karty pcimciowe mogą być 32-bitowe i
mogą nie być obsługiwane przez starsze interfejsy do pcimci.
Michał Byrecki

/* Play me online? Well, you know that I'll beat you
   If I ever meet you I'll control-alt-delete you */