Re: problem z poprawnym startem systemu

On Mon, May 05, 2003 at 09:28:29PM +0200, Krzysztof Kajkowski wrote:

> Eeeh, nie chce się samemu szukać?
>
> cayco@pa246:~$ cat /etc/services | grep 111
> sunrpc          111/tcp         portmapper      # RPC 4.0 portmapper TCP
> sunrpc          111/udp         portmapper      # RPC 4.0 portmapper UDP
>
> czyli chcą się dobrać do portmappera.
>
> cayco

To akurat znalazłem. Znalazłem też informację, że RPC wykorzystywany jest w NFS i NIS. Ale dalej mi to nie mówi dlaczego cały świat chce się połączyć z moim komputerem.
W tej chwili na liście zakazanych hostów mam już około 70 pozycji. Mogę oczywiście zmienić konfigurację Portsentrego i wykreślić UDP 111 z listy "strzeżonych". Ograniczy to oczywiście liczbę wpisów w hosts.deny, ale czy będzie to bezpieczne?