Re: przenoszenie użytkowników

Kłaniam się,

   w odpowiedzi na pismo z dnia śro, 30. kwietnia 2003 11:29
   podpisane: PeterMax na Go

>   chciałbym sie dowiedziec w jaki sposob przeniesc uzytkownikow oraz
>   ich hasla na inny serwer. Kwestia jest taka ze nie chce mi sie znowu
>   ustawiac im hasel itd. czy np. po przenienisieniu passwd i shadow
>   bedzie wszystko chodzic? jesli ktorys z szanowanych uzytkownikow
>   robil taka czynnosc i moze sie podzielic doswiadczeniami bede
>   wdzieczny

Będzie, ale może nastąpić konflikt ID. To znaczy jeśli DODASZ tych do plików
już istniejacych na serwerze. Pamiętaj też, że prawa do plików są pamiętane
po numerkach, więc istniejące prawa na nowym serwerze się mogą pokaszanić.

To znaczy masz:

adolf:x:501:
mamut:x:502:
farfocel:x:503:

i w to miejsce wgrasz innych userów, to pliki należące do Adolfa będą teraz
własnością usera o ID z nowego /etc/passwd

--
 Przemysław Adam Śmiejek