Archiwizowanie Linuxa, bylo "Przeniesienie linuxa na inny dysk"

Witam ponownie

Niestety nie bylo zadnego odzewu na moj post
dotyczacy przeniesienia Debiana na inny dysk,
co jest dosc zrozumiale ze wzgledu na
nietypowosc sprawy.
Postanowilem wiec zmienic nieco temat.

Czytalem, ze bez wiekszych problemow
mozna przeniesc bezposrednio Linuxa na inny dysk.

Debian, dopieszczony system jest postawiony
na nie moim dysku, ktory musze zwrocic.
Nie moge w tej chwili zabrac sie za przygotowanie
mojego "glownego" dysku i przeniesc na niego Debiana,
ze wzgledu na waznosc danych i pilne prace na
moim "glownym" dysku.

W zwiazku z tym mam pytanie:

Czy mozna jakos zarchiwizować caly system Linux
na jakis nosnik? Nadmieniam ze posiadam nagrywarke.
Idealem by byla mozliwosc nagrania calego systemu
na CD. W tej chwili system zajmuje ok 1GB,
ale moge pousuwac latwiej konfigurowalne programy
i powinien sie zmniejszyc o jakies 30-40%.

Uzasadniam sprawe tym, ze konfigurowanie od nowa
Debiana troche mnie przeraza, nie tyle skomplikowaniem
a bardziej nakladem pracy.
Po prostu szkoda mi wywalic fdisk'iem tyle mojej roboty.

Dzieki z gory za ewentualne sugestie, many,linki
czy inne kierunki poszukiwan.

Krzysiek