Re: Czy ja mam worma?

On Sun, 27 Apr 2003, Tomasz T. Ciaszczyk wrote:

> [...]
> : > A po cholere mi shell?
> : Bo w zwiazku z ostatnia dziura latwo bylo uzyskac UID 0, a to juz paskudna
> : sprawa.
> A po ch*j mi do tego shell?
> Robiac przez bledy w php'ie ten sam efekt zrobie.
> Ktorys z exploitow do ptrace mial mozliwosc, ze jako argument podawalo
> sie np. skrypt w sh ktory dodawal uzytkownika do systemu z uid 0..
> Potem sie loguje via ssh i mam juz shella.
> Wychodzenie z zalozenia, ze wlamac sie mona tylko z shella jest
> bledem. Dobra zasada paranoika: _WSZYSTKO_ jest potencajlnie

No coz, jesli tak piszesz to nie mam podstaw by watpic w slusznosc. Ze
wszystko jest potencjalnie eksploitowalne to fakt, tylko ze nie wpadlem
na taka mozliwosc uzyskania UID 0 :-))
Zreszta grsec rulez :))

> : Moglbys troche rozwinac temat? Nie chodzi mi o .*Nuke ale ogolnie o co
> : chodzi w fopen?
>
> Juz skasowalem raport w ktorym mialem to opisane.
[ciach]
Nie kasuje sie rzeczy, ktore sie zrobilo :))
Dzieki za odpowiedz. Ja w PHP nie siedze a zainstalowalem je wylacznie dla
kumpla. Teraz po raz kolejny widze, ze zanim sie cos zainstaluje to trzeba
na ten temat sie troche dowiedziec :)

pozdrawiam
--
mirek