Re: Odp: Subdomeny

Kłaniam się,

   w odpowiedzi na pismo z dnia pon, 28. kwietnia 2003 00:39
   podpisane: AG

> subdomeny chce sam utworzyc a mam dla mojego IP od ISP tylko wpis revDNS

Ale revDNS nie ma z tym nic wspólnego, a raczej ma niewiele. Zostaw odwrotnego
w spokoju...

> wiec dla mojej domeny dostaje
> po poleceniu   ->> host -a moja_domena.domena_isp.pl
> moja_domena.domena_isp.pl     A     moj_IP

No i kul. Czyli masz oznaczający, że istnieje host o nazwie
,,moja_domena.domena_isp.pl'' przypisanej do adresu ,,moj_IP''. I teraz
pytanie jaki DNS (nie revDNS, bo odwrotny tutaj nie ma znaczenia) obsługuje
strefę ,,moja_domena.domena_isp.pl''.

Aby to zbadać, wystarczy zapodać:

$ host -t NS moja_domena.domena_isp.pl
moja_domena.domena_isp.pl name server XXXXXXX
moja_domena.domena_isp.pl name server YYYYYYY
$

teraz należy w plikach strefowych na tych NSach dopisać właśnie odpowiednie
przypisanie, jakie chcesz...
Można walnąć np. tak:
*.moja_domena.domena_isp.pl 	IN A	 Twój IP
i będzie wtedy ,,cokolwiek.moja_domena.domena_isp.pl'' wskazywało na Twój
komputer.

> a chce miec
> moja_subdomena.moja_domena.domena_isp.pl

Generalnie musisz się zwrócić do administratora DNSa obsługującego strefę
,,moja_domena.domena_isp.pl''.

--
 Przemysław Adam Śmiejek