Jeszcze raz raid.

Witajcie debian-user-polish!

  Chciałbym zrobić softowo RAID1 czyli lustro w debianie Woodym.
Przegladnalem howto do tego potrzebne: The Software-RAID HOWTO RAID ale
nie wyszlo mi dotad to co zamierzalem zrobic :/.
Skupiłem się na zrobieniu RAID1 w/g punktu "4.14 Converting a non-RAID
RedHat System to run on Software RAID"

Dodam ze uklad dyskow/partycji u mnie jest nastepujacy:
DEVICE      MOUNTPOINT  SIZE        DEVICE      MOUNTPOINT  SIZE
/dev/sda1   /           4225MB      /dev/sdb1               4225MB
/dev/sda2   SWAP        64MB        /dev/sdb2   SWAP        64MB

Wszystko ladnie w/g tego dziala ale:
Podczas wykonywania kroku 3 "create the md devices"
po wykonaniu polecenia "mknod /dev/md0 b 9 0"
otrzymuje komunikat o bledzie mniej wiecej taki "FILE EXIST".
Wiec zmieniam w /etc/raidtab wpis z md0 na md1 i wykonuje polecenie
"mknod /dev/md1 b 9 1". To juz system przyjmuje bez problemu i wowczas
lece z nastepnymi krokami. Wszystko jest piekne do czasu wykonania
ostatniej rzeczy czy wydaniu polecenia "resize2fs /dev/md1"
Wowczas otrzymuje komunikat o bledzie w stylu nie mozesz wykonac
operacji na podmotowanym systemie plikow.

Resetuje maszyne i za kazdym razem uruchamia sie sprzet jakby po padzie
systemu "RUN fsck" wszystko sie zgadza z opisem "If you reboot the
system now, the reboot will fail with an error indicating the superblock
is corrupt."
Dlatego wlasnie musi sie wykonac to ostanie polecenie a nie moge tego
kroku przejsc. Ostaniego kroku! Nie mam juz pomyslow... pomocy!

Ps. Moze mi ktos wyjasnic dzialanie polecenia mknod?
man mknod niewiele mi rozjasniło sytuacje :/

 Piotr                          najduk(at)dami(dot)pl
 Linux Registered User          # 217130
 GG UIN                         # 1176825