Re: uziemienie/zerowanie sprzetu? (ad. dziwne logi)

> Witam,
> apropo dziwnych logow, niewiadomych powodow padow sieci itp bylbym
wdzieczny
> za opinie na temat uziemiania sprzetu - switchy/hubow/komputerow - jak to
robic?
> i wplyw ukladow typu netprotect
>
> Pozdrawia Marek.eu.org
Jeśli chodzi o praktyczne i często niskobudżetowe sposoby na uziemianie tego
typu urządzeń to proponuje:
połączenie <komputer><--patchcord.FTP--><switch> - jesli odległość jest
duża, to i tak się to opłaca,
 ponieważ w przypadku przepięć nie padają porty w switchach.
Połączenie switch-switch - jeśli linie są napowietrzne (tak jest w mojej
sieci) to zastosowanie kabli ekranowanych
 wyeliminowało jakiekolwiek usterki na tych portach.
Zastosowanie switchy w metalowych obudowach ulepsza zdecydowanie odporność
na przepięcia.
Testowałem netprotect polskiego producenta (nie pamiętam nazwy) i niestety
tracił pakiety (10% przy flowpingach)
 niezależnie czy 10, czy 100Mbps. Testowałemkilka egzemplarzy i ten sam
wynik (nie wiem po co oni to sprzedają),
 a cena nie jest niska bo około 70zł. Tani switch 5port 100M kosztuje z 80zł
i ma rok gwarancji, za 120zł można kupić
 z gwarancją bez ograniczeń.
Stosowanie kabli ekranowanych nie jest juz takie kosztowne(1zł/m) jak
kiedyś, a uważam, że nie ma sensu stosować UTP
 (oczywiście poza budynkiem) a później je zmieniać na FTP po kilku oddanych
switchach do naprawy.
Każdy komputer w sieci powinien być wpięty do gniazdka z bolcem
uziemiającym. (oczywiście uziemienie musi być sprawne)

Co do logów, to się nie spotkałem z podobnym efektem i szczerze mówiąc nie
mam pojęcia o co chodzi.
 Moze nie powinno się zbytnio oszczędzać na kartach sieciowych w serwerze -
ja stosuje 3c** (aby nie było kryptoreklamy :)))
 i nic się nigdy nie popsuło.

Pozdrawiam serdecznie
Maciej Matwiejszyn