Re: jak ograniczyć logowanie z sieci?

> Mam taki problem: gdzie (w Debianie ;-) można ograniczyć zdalne
> logowanie przez ssh i telneta tak aby mógł logować się tylko jeden
> użytkownik? Na razie pomajstrowałem w hosts.deny i hosts.allow tak aby
> uniemożliwić logowanie wszystkim z sieci ale chciałbym jednemu userowi
> (nieważne z jakiego IP) umożliwić się zalogować. Jak to zrobić?

Sadze, ze przez pam bo chyba te czesc konfiguracji przejal pam, ale nie
wiem.

Ja to robie poprzez zamiane shella z basha na np. passwd.

1 do /etc/shells dopisz shell (moze byc jakis wlasny skrypt)
2 w passwd wpisz userowi zamiast jego standardowego shella ten dopisany w
pkt 1

--
Szymon "Morandir" Anders
http://angrenost.org