problem z Qt i kde 3.1.1

nei wiem co jest nei tak jest to juz kolejny komp z debianem
przezemnie przygotowany ale teraz jzu nei mam glowy zeby pomyslec co
jest nie tak jak trzeba moze ktos z was bedzie mial jakis pomysl na
rzowiazanie

wiec  gdy zaczczynam co kolwiek kompilowac dla xow naprzykdal
cdbakeoven czy k3b chcialem to mam zonka bo mianowicie otrzymuje przy
configure :

checking for Qt... configure: error: Qt (>= Qt 3.1 (20021021))
(headers and libraries) not found. Please check your installation!