News przez proxy

Witam,

Na początek przepraszam, że trochę będę odbiegał od tematu grupy, jednak
wierzę, że tutaj ktoś będzie w stanie mi pomóc.

Mój problem polega na tym, że chciałbym czytać newsy przy pomocy lokalnego
proxy. Najbardziej odpowiadałby mi do tego celu Gnus, jednak nie mogę sobie
poradzić z ustawieniem w opcjach, aby pobierał artykuły przez proxy.

Próbowałem dwóch rozwiązań (gdyż takie znalazłem):

(nntp "firewall"
      (nntp-open-connection-function nntp-open-via-rlogin-and-telnet)
      (nntp-via-address "adres.serwera.proxy" (nntp-port-number 8080))
      (nntp-address "news.man.torun.pl")
      (nntp-end-of-line "\n"))

oraz

(nntp "firewall"
       (nntp-address "adres.serwera.proxy")
       (nntp-port-numer 8080)
       (nntp-open-connection-function nntp-open-rlogin)
       (nntp-end-of-line "\n")
       (nntp-rlogin-parameters
        ("telnet" "news.man.torun.pl" "nntp")))

Niestety Gnus (próbowałem na kilku wersjach) wypisuje niewiele mówiący
komunikat:

Error in ~/.gnus: nntp

Być może znajdzie się tutaj jakiś miłośnik Emacsa, który wie jak to
rozwiązać. Jest to dla mnie niezwykle ważne, gdyż mój ISP wprowadził limit
do 720MB pobranych na miesiąc. Dlatego proxy jest jedynym rozwiązaniem,
ponieważ przez proxy pobrane dane nie zostają zlicznane.

A może ktoś mógłby mi poradzić jakiś program pobierający artykuły, które
potem mógłbym odczytać lokalnie.

Chciałem spróbować z pakietem 'suck' jednak wyrzuca mi "Naruszenie ochrony
pamięci". Kompilowałem i jest to samo:

Attempting to connect to %v1%
Naruszenie ochrony pamięci

Problemy z pamięcią mam całkiem często, zwłaszcza przy operacjach z
pakietami (uruchamianie 'aptitude', 'apt-get ' cokolwiek).
Ostatnio próbowałem z kernelem 2.2.25 (na którym obecnie pracuje), ale i to
nie przyniosło rozwiązania.

Być może ktoś mógłby mi w jakiś sposób pomóc/doradzić. Będę wdzięczny.

--
Pozdrawiam i życzę Najlepszego z okazji Świąt,
Michał Wyrębski