Re: iptables na local

Dnia pią 18. kwietnia 2003 15:18, PeterMax na Go napisał:
> Witam!
>
> moglibyście mi pomoc, mam problem taki iz wywolujac polaczenie na
> konkretnym porcie serwera chcialbym aby serwer automatycznie laczyl
> mnie z konkretnym komputerem w sieci lokalnej na dokladnie tym samym
> porcie.
>
> #wpuszczam
> iptables -A INPUT -p tcp --dport nr_portu -s ip_zrodlowe -m state --state
> NEW -j ACCEPT iptables -t nat -A FORWARD -o eth0 -j SNAT --dport nr_portu
> -s
> ip_zrodlowe to --ip_doeclowe

> [...]

Nie wiem, czy robisz to dobrze, czy zle (bo iptables nie mam ;) ), ale u mnie
hula cos takiego:

#ipmasqadm portfw -a -P tcp -L IP_interfejsu_na_ktory przychodzi request
port_serwera -R IP_docelowe port_docelowy

(to wszystko w jednej linijce ;] )
zamiast tcp mozna tez dac udp i moze cos jeszcze i dziala to niezaleznie od
tego czy masz regolki iptables, ipchains czy toto co bylo w 2.0.

No i trzeba miec ipforward w jadrze ;)

Pozdrawiam
Romek Kalukiewicz