Re: Paranoja ?

On Sat, 12 Apr 2003, Pawel Kowalski wrote:
PK> Czy to przypadkiem nie jest tak, że BSA ma prawo ścigać (szukać)
PK> oprogramowania tylko tych firm z którymi ma podpisaną umowę ?

To nie ma znaczenia: jeśli już robią kipisz, to robią, i nie będą chcieli
wyjść z pustymi rękoma, a jak pisałem przepisy są wystarczająco nieprecyzyjne.
Poza tym BSA trzyma się głównie dzięki M$, a mimo to likwidują np. punkty
sprzedaży ,,pirackich'' gier komputerowych które jako żywo z M$ nie mają
wiele wspólnego.

PK> Ponadto czy w GPL jest gdzieś zapis jasno stwierdzający, iż
PK> oprogramowanie można wykorzystywać do celów komercyjnych?

Tak, oczywiście, możesz je nawet po prostu sprzedawać, byleś udostępniał także
za darmo (de facto różnica polega wtedy na tym, że sprzedajesz swoją usługę, a
nie samo oprogramowanie). Warto się tak czy owak zapoznać z GPL, bo jest to
sensownie sformułowane, nie tylko dla naszych kowbojów, ale także np.
amerykańskich.

Pozdrawiam -- Maciek.

--
MOVE ME VOOYOO! Thank you from the mountain!
***** Maciej Jan Głowacki <gmj@amg.gda.pl> Linux User (#231463) *****