Re: Wlamuja sie do mnie Jak mam ich wysledzic????

(27/12/03 20:14), okus napisal:
> czesc, nie jestem zadnym super adminem , po prostu umiem obslugiwac to
> co trzeba zeby dilal ne w malej sieci, od jakiegos czasu walczymy z
> hackerami, ktozy nas wszedzie wysledza i nie wiem jak:
> 1. sprawdzic czy to na pewno wlamy?????
>    wiesza sie serw, ale net dziala ale czasami przy logowaniu sie jako
>    root i tak nie mam praw roota, czesto logi sa skasowane lub dstep
>    zablokowany, i najwazniejsze po jakiischs 2 godz dzialania na roota
>    mozna sie zalogowac prawie kazdym haslem podobnym do wlasciwego,
>    program sudo byl odinstalowany nie przeze mnie

> [...]

Po pierwsze, odlacz na chwile ta maszyne od internetu. Jak koniecznie
chcesz uzywac debiana, to usun caly ten system i zainstaluj ponownie.
Jak to taka trudna maszyna do zlamania to pewnie te dzieciaki
poinstalowaly Ci mnustwo przykrych programow, dzieki ktorym znajduja sie
w nim ponownie. Tutaj moznaby wymieniac 98231 powodow, przez ktore moglo
do tego dojsc. Jesli chodzi o logi to wysylaj je sobie na maila na innym
serwerze, przechowywuj na dyskietce 3,5 lub zrob cokolwiek, aby nie
wiedzieli oni gdzie one sa. Zabezpiecz ta maszyne, bo inaczej wszystkie
te operacje nie maja sensu.

--
pozdrawiam,
Grzegorz, calebr.