Re: Webalizer a DNS zwrotny

On Thu, May 15, 2003 at 09:38:57PM +0200, Michał Byrecki wrote:
> Do szczęścia w webalizerze brakuje mi obsługi rev-dnsa.
> Jak zwykle, żeby wam nie zawracać głowy poguglałem trochę. I tak.
> Webalizera można skompilować z opcją używania rev dns, ale tego nie
> zalecają. Piszą, że lepszym rozwiązaniem jest, gdy rev dnsem zajmuje się
> apacz.
> To co powinienem zrobić? Zmuszać webalizera czy apacza do obsługi rev'a?
> Jak u Was jest to rozwiązane?

Ja obecnie robię to apachem i myślę, że jeśli nie masz jakiegoś
wielkiego portalu to jest to najprostsze wyjście. Korzyść z rezygnacji
z rozwiązywania nazw objawia się przy większym obciążeniu.

A jeśli masz logi numerkowe to możesz faktycznie użyć tej opcji
weblizera (nie wiem gdzie to przeczytałeś, że nie zalecają, ale wiem
że on np. cache'uje sobie wyniki zapytań i generalnie powinien działać
nieźle), albo niezależnym programikiem "poprawiasz" logi. Polecam
logtools (jest w Debianie) Russella Cokera.

Wanted