Internal Error, Unable to parse a package record - Dselect

Od kilku dni podczas odpalania dselect obserwuje poniższy komunikat :

Czytanie list pakietów... Done
Łączenie informacji o dostępnych pakietach
E: Internal Error, Unable to parse a package record

Sprawa wygląda w ten sposób :

Z tego co zauważyłem sprawa rozbija się o plik
/var/lib/dpkg/status - dselect nie jest w stanie prawidłowo go odczytać.
Jeśli usunę wpis - dselect generuje sobie nowy sam i odczytuje go
poprawnie - niestety takie wyjście jest nie do przyjęcia z oczywistych
względów (brak informacji o zainstalowanych pakietach).
Nie zauważyłem jakiś rażących różnic w formacie zapisu pomiedzy plikiem
orginalnym, a nowym tworzonym przez dselect, jednak oczywiście mogłem
coś przeoczyć.
Nie znalazłem też informacji o ew. zmianie formatu wpisów, więc
teoretycznie wszystko powinno być w porządku.
Czy ktoś może spotkał się z powyższym i rozwiązał ten problem ?
Ew. czy jest jakaś możliwość utworzenia nowego pliku statusu ?

--
Kowalski Pawel
argail(na)histeria.pl | argail(na)histeria.eu.org