Daemontools + QMail

Witam,

Jestem raczej nowy jeżeli chodzi o Linuxa więc jeżeli przywalę z grubej rury to proszę o wyrozumiałość ;p

Zainstalowałem sobie Daemontools w wersji chyba 0.76 a także Qmaila 1.03 obydwa z sourca nie z pakietów .deb.
Wszystko w ramach testu i zdobywania doświadczeń. I teraz mam pytanie:

daemontools dodają do inittab linjkę która odpala program svscanboot który co 5 sekund sprawdza czy w katalogu
/service coś jest i jak jest to odpala znajdujący się tam skrypt run (tak w skrócie)

Instalację qmaila przeprowadziłem zgodnie z tym co czytałem na stronie www.lifewithqmail.org
Tam koleś proponuje skrypt do init.d i potem do poszczególnych runleveli. Robi on mniej więcej tyle (w dużym skrócie)

jeżeli wywołany z arg, start to:

if svok /service/qmail-smtpd ; then
    svc -u /service/qmail-smtpd
else
    echo service qmail-smtpd not running.

i tak samo do qmail-send (oraz qmail-pop3d jeżeli ktoś chce)

jeżeli z parametrem stop to tak samo jak wyżej tyle że svc -d /service/qmail-smtpd

I w końcu pytanie:

skoro svscanboot ładuje się z inittab to czy w ogóle jest konieczny ów skrypt do init.d i kolejnych rc.X.
I co się dzieje z procesem (np. qmail-smtpd) który jest supervised w trakcie zamykania czy rebootu Debiana.
Czy trzeba go ręcznie wyłączyć używając np. svc -dx /service/qmail-smtpd czy nie jest to konieczne.

Dla jasności dodam jeszcze że qmail-send i qmail-smtpd uruchamiane są przez tcpserver nie przez inetd.

Aha. Wcześniej miałem qmaila i daemontools zainstalowane z pakietów. Pakiet od qmaila podczas instalki dodał do init.d ów skrypt i do rc.X z numerkiem 20 ( w sensie np. /rc.3/20qmail), a pakiet od daemontools dodał linijkę do inittab. I w trakcie startu systemu dostawałem komunikat:

qmail-send not running
qmail-smtpd not running

a podczas zamykania
(mniej więcej)
warning: svc cannot control service qmail-send - service not supervised
i tak samo do qmail-smtpd

Działo się tak mimo iż po starcie całego systemu qmail działał bez zarzutu.

Jakieś koncepcje, wyjaśnienia cokolwiek?

Z góry dzięki
Szwagros