Re: Lamer: Problem z jądrem

Dnia Wed, Feb 26, 2003 at 10:45:58PM +0100, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):
> Witam serdecznie,

Ja równiez witam.

>  postanowiłem w końcu naumieć się podmiany jądra. Więc skompilowałem

Podmiany? Chyba masz na myśli kompilację. Po komplacji stare jądro wcale
nie musi być "podmienione" przez nowe. Możesz przetestować nowe, a jak coś
pójdzie nie tak to użyc starego.

>  na domyślnych ustawieniach całość, wgrałem do /boot i zrobiłem sobie
>  osobną sekcję w lilo.conf. Niestety w momencie wydawania polecenia
>  lilo dostałem:
>
> Warning: /dev/sda is not on the first disk
> Added Linux *

Napewno coś z dyskiem primary master SCSI, ale co to nie mam pojęcia.
Czy to czasami nie powinno być oznaczenie partycji, np. /dev/sda1?
Spróbuj:

# lilo -v

wtedy wyrzuci więcejinformacji.

> Fatal: Kernel /boot/vmlinuz-2.4.20 is too big
> Czemu tak? Co źle zrobiłem?
>
> -rwxr-xr-x    1 root     root      1042807 Dec  3  2000 /boot/vmlinuz-2.2.17
> -rwxr-xr-x    1 root     root      2999300 Feb 26 22:34 /boot/vmlinuz-2.4.20

Powinno byc o WIELE mniejsze.

A wybrałeś jakiekolwiek opcje jako moduły, czy wszystko na stałe w
jajku? Po skompilowaniu jajka powinieneś zrobić

# bzImage

> Faktycznie, nowe jest dużo większe niż stare :-(
> Proszę o odpowiedź jak dla lamera, bo nigdy tego nie robiłem jeszcze.

Poczytaj sobie trochę o kompilacji jajka - jest tego pełno w sieci.

--
Rafał Członka

e-mail/JID	rafi[at]jabberpl.org