Re: RAID + nieRAID

W liście z pon, 24-02-2003, godz. 09:13, Maciej Bobrowski pisze:
> czesc,
>
> mam promisa i piec dyskow. kazdy jest taki sam. Trzeba zrobic macierz
> dyskow. Najlepiej by bylo macierz zrobic z czterech dyskow a jeden
> zostawic sobie gdzies "na boku", tzn. w kieszeni na przyklad.
> Potrzeba mirroring, czyli RAID1.
> Pytanie: czy mozna zrobic tak jak napisalem wyzej? czy tez mozliwe jest
> zrobienie tylko RAID1 bez zadnych "wolnych" dyskow?
> Aha. czy w ogole jest mozliwe zrobienie mirroringu dwoch dyskow?, a wiec
> uzycie czterech w sumie w macierzy? mam Promisea PDC20276. W manualu
> pisza ze:
IMHO robienie RAID1 z więcej niż dwóch dysków mija się z celem. (chyba, że
kupiłeś IBMy z Węgier). Jeśli chcesz używać RAID pod linuxem to
proponuję zrobić softwareraid obsługiwany przez kernel - jest bardziej
kompatybilny z linuxem niz raid promise'a/highpoint'a.
Proponuje zrobic 0+1 i mieć z głowy...

--
Grzegorz Dzięgielewski