Polskie litery rysunkach eksportowanych z XFig'a - ROZWIĄZANIE

Cześć,

Zawsze sporym problemem było dla mnie zmuszanie narzędzi Linuksowych
do przetworzenia rysunków XFig-owych z polskimi literami.
Od pewnego czasu było dostępne rozwiązanie polegające na
wywołaniu xfig'a z opcją "-international", ale działało
to tylko o dla czcionki Times-Roman.

Otóż właśnie udało mi się znaleźć sposób działający dla wszystkich
czcionek... (przynajmniej w używanej przez mnie dystrybucji
debian/testing).
W dystrybucji tej (w pakiecie transfig) zawarty jest zbiór:
/usr/share/xfig/fig2dev/cs_CZ.ps ,
realizujący konwersję czcionek iso-8859-2 przy eksporcie rysunków
z XFig'a. Można go wykorzystać oczywiście także dla komputera
skonfigurowanego z ustawieniem "LANG=pl_PL.ISO-8859-2".
W tym celu wystarczy utworzyć w /usr/share/xfig/fig2dev dwa linki
symboliczne:
/usr/share/xfig/fig2dev/pl_PL.ps -> cs_CZ.ps
/usr/share/xfig/fig2dev/pl_PL.ISO-8859-2.ps -> cs_CZ.ps
Działa niezawodnie dla wszystkich czcionek zdefiniowanych w cs_CZ.ps
Mam nadzieję, że to proste rozwiązanie pomoże także innym...
	                      Wojciech M. Zabolotny
	http://www.ise.pw.edu.pl/~wzab  <--> wzab@ise.pw.edu.pl