Re: openwall

On 15 Nov 2002, amon wrote:

> witam
>
> doszedlem do wniosku iz czas to cudo zainstalowac.
> ale strach zajzal w oczy ;-)
> spathowac, skompilowac to nieproblem, ale co zrobic w woodym przed
> restartem aby nieokazalo sie iz jakas usluga czegos tam niemoze zrobic
> bo niema uprawnien czy jeszcze niewiadomo co.
No coz, sprawa nie jest prosta. Ja rozwiazalem ja w ten sposob, ze w
openwallu wlaczylem tylko czesc opcji, dodalem odpowiednich userow do
grupy 0 no i wszystko bylo ok.
Wiecej Ci nie pomoge, bo nie pamietam dokladnie czy uaktywnilem
kiedykolwiek wszystkie opcje.

> a jak wyglada sprawa z grsecurity?
> sciaglem paczki, wpadly do /usr/src
> i.. jakos niemoge dokumentacji znalezc.

Paczki? nie wpadlbym na to :))
ja takie zeczy jak jajko czy latki zawsze sciagam z oficjalnych stron.

> jak ma sie grsecurity do openwall ?
Grsecurity ma duzo, duzo wieksze mozliwosci konfiguracji, ale w opini
wielu specjalistow jest mniej stabilne.
Wynika to pewnie po trosze z tego, ze jajka serii 2.4.x nie doczekaly sie
jeszcze takiej stabilnosci jak jajka 2.2.x maja teraz.
No oczywiscie podstawowa roznica jest taka, ze openwalla naklada sie na
linuxa 2.2.x a grsecurity na 2.4.x, ale to pewnie wiesz :)))

--
mirek