Re: zdlane x-sy

On 8 Nov 2002, Daniel Koć wrote:

> polecam VNC -- jest wielosystemowy, pod Windowsa jest maly klient
> (serwer tez), a pakiet vnc jest w samym Debianie. na serwerze ustalasz
> haslo przez vncpass (wystarczy raz), a potem odpalasz VNC jako dany
> uzytkownik:
>
> vncserver -geometry 800x600 -depth 8
>
> dzieki czemu obraz miesci sie jako okienko na wyswietlaczu 1024x768, a
> glebia kolorow wystarcza zamiast domyslnego 16 a zmniejsza ilosc
> przesylanych danych.
>
> to wystarcza do lokalnej sieci, w ktorej nikt nie chce cie 'podgladac',
> [...]
VNC jest niezle. Jak w czerwcu bylem w belgii to mialem tak kompa, na
ktorym wsztsko dzialalo tak dretwo, ze oplacalo mi sie odpalic na swojej
maszynie w polsce vncserwer, ktory wisial sobie przez 10 dni a ja
polaczelam sie do niego tylko. Wszystko chodzilo ladnie i pieknie.
No, ale tak naprawde to zalowalem, ze nie mam knopixa. :)

Ale tak szczerze, to ssh -XC user@host.net jest najlepsza metoda jesli
tylko da sie zrealizowac, no a najwydajniejszy (przynajmniej w szybkich
sieciach) jest po prostu export DISPLAY.

pozdrawiam
--
mirek