Re: iptables

Dnia 10:34 08.11.2002, Mikołaj Menke napisał(a):

> No spoko, ale niektóre usługi, które chcę zamknąć powinny być
> wyhaszowane w inetd.conf, ale ich tam po prostu nie ma. Narazie wziąłem
> i je pozamykałem przez odcięcie portów.

przecież nie muszą być w inetd.conf - mogą pracować jako demony...

[...]
> No i jeszcze jedna ciekawa rzecz przy okazji zamykania portów. Po
> zamknięciu portów od 111 do 142 Exim traci szybkość, koszmarnie długo
> czeka się na połączenie. Po otwarciu portu 113 wszystko wraca do normy.
> Do czego jest ten port?
Daj na port 113 REJECT zamiast DROP - powinno pomóc.
Więcej info (co to jest i do czego służy) znajdziesz na:
http://www.linuxsecurity.com/docs/colsfaq.html
rozdział:
4.a)  What is Identd?  Can I disable it?

pozdrawiam
--
 --===>> Kamil Strzelecki = esac at ( wp.pl || poczta.onet.pl ) <<===--

"I statek kosmiczny "Ziemia", ten wspaniały, krwawy cyrk, kontynuował
swój trwający cztery miliardy lat lot po spiralnej orbicie wokół słońca."