Re: iptables

On Fri, 8 Nov 2002, Bartłomiej Malczyński wrote:

> wpisania
>
> To, ze porty sa otwarte, wcale nie znaczy, ze firewall da do nich wszystkim
> dostep.
> Jesli chcesz pozamykac otwarte porty, to powylaczaj zbedne uslugi.

Ja bym powiedzial, ze portu byc moze sa otwarte jak skanujesz z wlasnej
maszyny, ale ze zdalnej powinny byc pozamykane.
Najlepsza metoda jest REJECT lub DROP wszystkiego, i wuszcznie jedynie
kilku portow, ktore maja byc otwarte.

Jeszcze dwie uwagi:
portsentry otwiera cala mase portow, tak dla zmylki mniej wiecej.
upewnij sie, ze regolki firewalla ustawiles w odpowiedniej kolejnosci.

pozdrawiam
--
mirek