Tworzenie pakietow a utrata locali

Witam.

Mam dziwny (?) problem.
Niedawno zacząłem się bawić w tworzenie własnych paczek do Debiana
i zauważyłem, że po przeniesieniu w inne miejsce zbudowanego już
pakietu, zainstalowany program gubi polskie locale.

Pokażę na przykładzie.
Pakiety buduję w $HOME/debian.

denat@:~/debian$ ls
packages/
denat@:~/debian$

Jak widać, jest tylko katalog ,,packages'', do którego wrzuciłem kilka
zbudowanych przeze mnie paczek (żeby nie śmiecić sobie w katalogu
,,debian''). I teraz:
denat@:~/debian$ wget
wget: missing URL
Usage: wget [OPTION]... [URL]...

Try `wget --help' for more options.
denat@:~/debian$

denat@:~/debian$ mv packages/wget-1.8.2/ .
denat@:~/debian$ ls
packages/ wget-1.8.2/
denat@:~/debian$ wget
wget: brakujący URL
Użycie: wget [OPCJE]... [URL]...

Polecenie `wget --help' wyświetli więcej opcji.
denat@:~/debian$

Identycznie jest z muttem.
O co chodzi? :)

Pozdrawiam.
--
  Jacek 'Denat' Wysocki  :  denat*fake,pl  :  ICQ #101072054
GCM/MU d- s: a-- C++ UL++++$ P+ L+++ E--- W+ N+ o? K- w-- O- M