Re: Domena eu.org, dns, named - pomocy!

On Tue, Apr 23, 2002 at 09:29:07AM +0200, Boguslaw Olszewski wrote:

>Czego nie wiem?
>Jestem na etapie zrezygnowania z eu.org - dlugi termin mnie odstraszyl.

"rallypl.eu.org"
Request -> sobota wieczorem (16 Mar 2002)
delegacja -> niedziela wieczorem (17 Mar 2002)
Chciałbym zawsze mieć tak długie terminy ;-)

>Walczę z one.pl. Na teraz wyglada to tak:
>- zarejestrowalem domene

A czemu nie możesz dać konkretów? (Powiedzieć jaka to domena i skoro
jeszcze nie działa, to podać adres Twojego nameservera).
Jeśli tylko pozwala na transfer strefy (a pewnie nie, skoro czytałeś
DNS-Howto), to resztę już sobie sprawdzimy :-)

>- podobno na one.pl wystarczy podac dla domeny jeden dns - podalem moj
>  serwer

Postaraj się co najmniej o drugi. Chociażby ze względów praktycznych.

>- wg. howto w named.conf dopisalem nowa strefe dla domeny w one.pl i
>  prosty plik tej strefy wg wzorca.

>Czy to wystarczy? Czy domena zacznie dzialac od razu jak oni to wlacza?

Jeśli plik jest poprawny, named już go poznał (# /etc/init.d/bind reload),
słucha i odpowiada na pytania z zewnątrz, to tak.

>Jak to przetestowac? Jak daje nslookup, nazwa_domeny to na razie wywala:
>nazwa.domeny. (z kropka na koncu) i nie podaje zewnetrznego IP.

Na początek tak:
$ dig @twoj.nameserver any nazwa.domeny
możesz również:
$ dig @twoj.nameserver axfr nazwa.domeny

Czy Twój named jest od razu ns'em dla Twojego komputera, czy
korzystasz bezpośrednio z ns'ów np. TPSA?

--
Jacek Politowski  [RPL.olsztyn]