Re: dns

On Mon, Apr 15, 2002 at 05:40:47PM +0200, amon wrote:
> witam
>
> Dostawca sieci praktycznie zmusil mnie do postawienia serwera DNS,
> no wiec tak tez zrobilem, w koncu przydatna sprawa.
> I wyglada na to ze dziala sprawdzalem adresy przy pomocy roznych dns
> serwerow i zawsze ladnie tlumaczyl domenke na IP.
> Nawet poczta dziala wiec jak na mnie to jest calkiem niezle, ale
> dostalem odpowiedz ze serwer dziala zle, co jest zle to oczywiscie
> niechcialo sie adminowi napisac.
> I teraz pytanie jak sprawdzic poprawnosc serwera dns?
> Dodam ze mam pule 128 adresow IP, nazwy przypisalem dla kilku, po prostu
> [...]

Możliwe.
Może im też chodzić o to, że nie ma rekordów pseudo-odwrotnych (PTR w
strefie prostej). Może są nieprawidłowe rekordy SOA?

Są różne narzędzia służące do sprawdzania stref: dlint, dnswalk...

Marcin
--
Marcin Owsiany <porridge@debian.org>             http://marcin.owsiany.pl/
GnuPG: 1024D/60F41216  FE67 DA2D 0ACA FC5E 3F75  D6F6 3A0D 8AA0 60F4 1216