Od: Bartłomiej Malczyński [mailto:bartmal@go2.pl]
Wysłano: 1 kwietnia 2002 12:45
Do: debian-user-polish; linux-in-pl@yahoogroups.com
Temat: Problem z LAN'em (troche OT)

Mam  problem z podłączeniem jednego komp. do swojej sieci.
Sprawa wygląda tak:
mieszkam na I pietrze, u mnie w pokoju stoi serwer na linuxie (chociaż to
nie ma nic do znaczenia, ale akcent linuxowy musi być) i moj komputer. Tez u
mnie stoi HUB 100 Mb/s do którego podpięci są wszyscy userzy z mojej sieci,
czyli: ja, serwer, sasiad zza sciany i kumpel z III pietra. Prblem polega na
tym, ze za cholere nie chce mi dzialac link z gosciem z 3 pietra. Wyglada to
tak, że u niego na karcie (wszyscy mamy RTL 8139C) diodka miga bardzo szybko
cały czas, ale na HUB'ie nic sie nie dzieje. Zminialismy kabel (poprzedni
byl lutowany w jednym miejscu, ale wtedy mielismy jeszcze siec 10Mb) i nic.
Kabel ma niecale 30 m i jest sprawny. U mnie tez diodka miga tak szybko, ale
tylko przez jakies 3 sek. po wlaczeniu kompa, a pozniej zapala sie na stale
i jest OK.
Probowalismy juz rozne kombinacje: dodatkowy HUB u niego w domu, podmiana
sieciowek, zmiania ustawien EPROMU karty. Zanosilem do niego nawet swoj
komp., zeby zobaczyc czy zadziala I nadal nic.
Straciłem już pomysły co do przyczyny. Moze wy cos poradzicie.