Re: mail-agent?

Ja tam polecam qmail. Może ciężko jest zastartować, gdyż trzeba trochę go
skonfigurować (dużo dodatków i bajerów występuje jako patche), ma inne podejście niż sendmail, ale potem hula jak trzeba bez żadnych problemów. Jest to chyba jeden z najbezpieczniejszych mail serwerów - nagroda za znalezienie expoloita czeka od kilku lat (chyba $500).
Nie ma żadnych problemów z łączeniem z innymi aplikacjami ma wersję
z trybem zgodnym z senmailem. Obsługuje wirtualne domeny.
Preferowanym trybem przechowywania wiadomości jest Maildir, lecz można
też stosować mbox-y (poza dostarczanym razem serwerm POP3).
Wadą jest iż większość dokumentacji preferuje uruchamianie przez daemontools a obsługę portów nie przez inetd lecz tcpserver (oba tegoż samego autora), lecz ja przez długi czas używałem standardowych metod i nie było żadnych problemów.
Qmail wymaga działającego servera DNS (nie koniecznie na tym komputerze -
ale dostępny z niego i skonfigurowany), gdyż nie pobiera danych z
/etc/hosts.
Polecam strony autora: http://cr.yp.to
oraz nieoficjalną, ale bardzo dobrą qmail-a: www.qmail.org
oraz: http://www.lifewithqmail.org
Pozdrowienia
Robert Skup
Witajcie,
co byscie polecili jako mail-agenta? sendmail ? kazdy mowi ze nawet w potato
ma dziury, moze exim , moze qmail ?

SOBOL