Re: proftp

amon-hard napisal:
> mam dzialajacego slicznie proftp, user niemoze wydostac sie poza
> katalog domowy.
> Jak zrobic aby jeden z userow mogl sie wydostac na zew. i w jednym z
> katalogow mogl uploadowac?

Zgodnie z /usr/doc/proftpd/FAQ-config.html najwygodniej uzyc DefaultRoot w
formie np.:

DefaultRoot ~ users,!staff

W powyzszym przykladzie chrootowani sa uzytkownicy bedacy w grupie users, a
nie bedacy w grupie staff.

Bardzo ladnie jest to tez opisane dokumentacji na temat tworzenia pliku
konfiguracyjnego:
/usr/doc/proftpd/Configuration.html

Oczywiscie zwykly uzytkownik domyslnie moze uploadowac do wszystkich
katalogow, do ktorych ma prawo zapisu, o ile tego explicite nie ograniczyles
w pliku konfiguracyjnym.

<apel kategoria="rozpaczliwy">
Ludzie!  Czytajcie dokumentacje!
</apel>